سبد خرید

پیشنهاد شگفت انگیز

شغل مورد علاقه

ناشر : کتیبه پارسیدسته: , , ,
موجودی: 50 موجود در انبار

57,000 تومان 45,600 تومان

یکی از خارق‌العاده‌ترین و با این حال معمولی‌ترین مشخصه‌‌های زندگی در عصر ما، این فرض است که باید بتوانیم شغلی بیابیم که نه تنها به خاطر پول تحملش ‌‌می‌کنیم، بلکه آن را به واسطۀ درجۀ بالای هدف‌مداری، همراهی و خلاقیت ‌‌کاملاً ‌‌می‌ستاییم. ما در این مفهوم قابل توجه که باید در یافتن کاری که به آن عشق ‌‌می‌ورزیم تلاش کنیم، هیچ چیز عجیبی نمی‌یابیم. این امکان وجود دارد که ‌‌کاملاً در راستای این آرزو مصمّم باشیم و با این حال نتوانیم امکان تحقق آن را بپذیریم و اصرار داشته باشیم که باید تخیل، زمان و قدرت متمرکز مغزمان را روی پیچیدگی‌‌های زیربنایی‌اش افراط‌کارانه به کار بگیریم.
در بیشتر تاریخ بشریت، همواره پرسش مبنی بر این‌که ما کارمان را دوست داریم یا نه، خنده‌دار و عجیب ‌‌می‌نموده است. ما زمین‌‌ها کشت کرده و حیوانات پرورده‌‌‌ایم، در معادن کار کرده و لگن‌‌ها خالی کرده‌‌‌ایم. ما رنج‌‌ها کشیده‌‌‌ایم. زارعان و خرده‌مالکان ‌‌می‌توانسته‌‌‌‌اند در تمنای تنها یک لحظه دلخوشی بوده باشند، و البته این لحظات در خارج از اوقات کار محقق ‌‌می‌شد: جشن برداشت محصول در سال آینده یا روز عروسی فرزند ارشدشان که اکنون شش سال داشت.

موجود در انبار

تعداد:

در کنار رابطه‌ای رضایت‌بخش، داشتن شغلی که به آن عشق بورزیم از اصلی‌ترین ملزومات یک زندگی موفق است. شوربختانه، شناخت نسبتا کامل از خویش که راهنمایی باشد تا بدانیم انرژی‌هایمان را دقیقا در چه مسیری صرف کنیم، بسیار دشوار است. این کتاب ما را در گذر از این تنگنا یاری بخشیده و راهنمایی‌مان می‌کند که خود را بهتر شناخته، شغلی را برگزینیم که برایمان بهترین باشد. کتاب شغل مورد علاقه، با درونمایه‌ای بسیار کاربردی و همدلانه ما را هدایت می‌کند تا پیـش از این‌که خیـلی دیر شـود، استعـدادهای حقیقی خـود را کشـف کرده و خواسته‌ها و آرزوهای آشفتۀ خود را بهتر درک کنیم.

مترجم

نويسنده/نويسندگان

1 دیدگاه برای شغل مورد علاقه

  1. 2 out of 5

    محمد

    مترجم در ترجمه ی این کتاب از کلمات سختی استفاده کرده که موجب درک نکردن درست متن کتاب و بی میلی به ادامه ی خواندن کتاب میشه

    • ندا رشیدی

      درود بر شما دوست عزیز- کتابهای آلن دو باتن معمولا از منظر فلسفی در لفاله ای از ادبیاتی خاص خود آلن دوباتن نوشته شده که هم اثر ادبی و هم اثر فلسفی فاخر به شمار می آیند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن یک لینک بازیابی رمز عبور در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.
We do not share your personal details with anyone.