سبد خرید

پیشنهاد شگفت انگیز

شش ستون عزت نفس

ناشر : کتیبه پارسیدسته: , ,
موجودی: 27 موجود در انبار

190,000 تومان 152,000 تومان

هنگامی که برای جستجوی اطلاعات درخصوصِ عزت‌نفس به کتابخانه رفتم، تقریباً هیچ مطلبی یافت نشد. این اصطلاح در نمایة کتاب‌های حوزة روان‌شناسی موجود نبود و درنهایت، اشارات کوتاهی به آن را در چند مورد، ازجمله آثار ویلیام جیمز یافتم، اما آن‌ها به‌طور ریشه‌ای به این موضوع نپرداخته بودند یا آن‌طور که من می‌خواستم واضح نبودند. به اعتقاد فروید، عزت‌نفس پایین در کودک ناشی از این است که او پی می‌برد نمی‌تواند با مادر یا پدر خود رابطة جنسی برقرار کند و این امر به حسِ درماندگی «هیچ کاری از من ساخته نیست» می‌انجامد. این استدلال برایم متقاعدکننده یا آگاهی‌بخش نبود. به عقیدة آلفرد آلدر، همة افراد از همان ابتدا احساس حقارت را تجربه می‌کنند. دلیل اول این است که بعضی با مشکلات جسمی یا «حقارت اندام‌ها» پا به جهان می‌گذارند و دلیل دوم این است که گمان می‌کنند دیگران (یعنی بزرگسالان یا خواهرها و برادرهای بزرگ‌تر) از آن‌ها بزرگ‌تر و قوی‌تر هستند. به عبارت دیگر، بدشانسی ما این است که به هنگام تولد، مانند بزرگسالان کامل و بالغ نیستیم. این توضیح نیز کمکی به من نکرد. چند تن از روان‌کاوان دربارة عزت‌نفس مطالبی نوشته بودند، اما آن مطالب از نوع نگاه من به این موضوع به‌دور بود. گویی آن‌ها دربارة حوزة دیگری تحقیق کرده بودند. تنها پس‌از مدت‌های بسیار توانستم بین جوانب کار آن‌ها و کار خود رابطه‌ای پیدا کنم. تلاش کردم تا با استفاده از مشاهداتم به هنگام کار با افراد، درک و شناخت خود را بیشتر شفاف‌سازی کنم و افزایش دهم.

موجود در انبار

هدف من از نگارش این کتاب، در مقایسه با تألیفات قبلی‌‌‌ام، شناسایی عمیق‌تر و جامع‌ترِ مهم‌ترین عواملی است که عزت‌نفس به آن‌ها بستگی دارد. اگر سلامت ذهن متکی به عزت‌نفس باشد، پس موضوعات معدودی را می‌توان برشمرد که پرداختن به آن‌ها به‌اندازة عزت‌نفس ضرورت داشته باشد.
آشفتگی‌های عصر ما به شخصیت‌های توانمندی نیاز دارد که آشکارا از حس هویت، شایستگی و ارزش برخوردار باشند. با فروپاشی اجماع فرهنگی و فقدان الگوهای ارزشمند در عرصه‌های عمومی، جهت تشویق ما به انجام تعهداتمان و تحولات پرشتاب سرسام‌آور که به‌شکل ویژگی دائمی زندگی ما درآمده‌است، عدم آگاهی ما نسبت‌به هویت یا عدم اعتماد ما نسبت‌به خود لحظه‌ای مخاطره‌آمیز در تاریخ است. ثباتی را که نمی‌توانیم در جهان بیابیم، باید در درون خود ایجاد کنیم. مواجهه با زندگی با داشتن عزت‌نفس پایین یک ضعف جدی به‌شمار می‌رود. این ملاحظات بخشی از انگیزة من در نگارش این کتاب است.
به‌طور خلاصه، این کتاب پاسخ‌های من به چهار پرسش را دربر گرفته‌است: عزت‌نفس چیست و چرا اهمیت دارد؟ برای افزایش میزان عزت‌نفس خود، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟ دیگران بر عزت‌نفس ما چه تأثیری می‌گذارند؟

وزن 419 g

2 دیدگاه برای شش ستون عزت نفس

  1. 2 out of 5

    مهدی

    بدن ثبت نام در سایت سفارش دادم و گزینه پشت پیشتاز رو انتخاب کردم اما هنوز بعد ۴ روز به دستم نرسیده

    • ندا رشیدی

      با سلام و احترام. دوست عزیز. روند پست به شهرستانها 6 روز کاری هست. موفق و موید باشید

  2. 4 out of 5

    مهدی (مالک تایید شده)

    این کتاب امروز به دستم رسید کمی خوندمش ترجمه به نظر خوب می رسه اما متاسفانه شاهد سانسور های ریزی هستیم که واقعا دلیل ش رو نمی دونم ها برای مثال در صفحه ۲۹ آخر در رابطه با زندگی مردی که ارتقاء شغلی پیدا کرده بود ایشون گفتن که مستقیماً به سمت زن رییس شون رفتن و… اما در این صفحه اصلا به این موضوع اشاره نشده، اما در کل کتاب ارزش خرید رو داره

    • ندا رشیدی

      درود بر شما دوست عزیز- خرسند هستیم که کتاب مورد پسند شما بوده است- تمام تلاش تیم ما بر این است که کتابها با کمترین میزان حذف به دست خواننده ی گرامی برسد. در داخل چارچوبهایی که برای انتشار کتاب وجود دارد و ما ملزم به رعایت آنها هستیم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن یک لینک بازیابی رمز عبور در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.
We do not share your personal details with anyone.