سبد خرید

پیشنهاد شگفت انگیز

بنویس تا اتفاق بیافتد

ناشر : کتیبه پارسیدسته: ,
موجودی: 50 موجود در انبار

120,000 تومان 96,000 تومان

موجود در انبار

آب (یکی از چهار عنصر حیات) رسانای خلاقیت است!

محققی از دانشگاه پرینسیون‌ جینز می‌گوید: «بزرگ‌ترین مطالب علمی و کشفیات ریاضی در سه مکان اتفاق افتاده است:

رختخواب‌، حمام و اتوبوس»

این فقط به خاطر اشتراک کلمه‌ی “b” نیست‌. بی‌خیال‌! در حمام این خلاقیت به‌خاطر تماس با آب است‌؛ شامل هر نوع ارتباطی: دوش گرفتن، بودن در کشتی، شنا کردن در یک دریاچه و حتی قدم زدن در باران‌.

در سیاتل ما از نعمت‌های زیادی برخورداریم مثل بارش فراوان و آرام باران‌ که برای تمرکز جهت نوشتن مفید است. من همیشه یک قلم و یک دفترچه ضد آب «مخصوص باران[1]» برای مواقع بارانی همراه دارم.

به‌علاوه ما یک سیستم گذرگاه متمرکز داریم که سراسر مسیر پیوجت‌ساند را طی می‌کند و در آب‌های جزایر سان‌خوآن در تردد است مثل ادنا وینسنت‌میلای. وقــتی که خیلی خسته‌ام می‌روم و خیــلی شاد بــرمی‌گردم. گاهی در طول شب به‌سوی گذرگاه جزیره‌ی استاتن می‌روم و برای ساعت‌ها سوار کشتی می‌مانم، بسیار خشنود می‌شوم و در خلوت و انزوا به خلاقیت می‌پردازم. این آسودگی را یک سفر دریایی به من ارزانی داشته است.

گاهی اوقات یکی از فرزندانم را با خود می‌برم‌؛ مخصوصا وقتی که پسر یا دخترهایم روی پروژه‌ای یا طرحی جهـت یک موضوع مهم مطالعه می‌کنند. وقتی که پسرم پیتر داشت خودش را برای آزمون ورودی کالج آماده می‌کرد، ما بعد از شام در ساعت شش سوار شدیم و تا ساعت ده آنجا ماندیم. با یک خشنودی رضایت‌بخش و لذت بسیط ‌بر چهره‌مان، چهار ساعت تمام کار کردیم. در ضمن نبود عوامل برهم‌زننده‌ی تمرکز حواس به‌علاوه‌ی تکرار آهنگین صدای آب، به سودمندی سفر ما کمک ‌کرد و البته مهم‌ترین عامل، نزدیک بودن ما به آب بود.

نزدیک بودن به آب، مخصوصا آب روان، افکارتان را به جریان می‌اندازد!

میل شدید مخصوصی از حرکت آب به‌وجود می‌آید‌. فکر خلاق است که ما را به سرمنزل خواهد رساند‌. وقتی که من در هولیستیک‌سنتر[2] در بوستون کلاس کارگاهی برگزار می‌کردم‌، به مردم توضیح می‌دادم که چطور اغلب افراد با دوش گرفتن الهام می‌گیرند‌. به شوخی گفتم که چون ممکن است در حمام به روشن‌بینی برسید‌، این عاقلانه خواهد بود که همراه خود یک قلم زیرآبی و یک کاغذ غیرقابل نفوذ در برابر رطوبت ببرید و یا مداد شمعی قابل شست‌وشو برای نوشتن روی دیوارهای حمام همراه داشته باشید. یک زن موفرفری در ردیف جلو نشسته بود که برای تائید این پدیده، مرتب سر تکان می‌داد. او با خوشرویی به من کمک کرد و گفت: «این به‌خاطر یون منفی در آب است[3]».

[1]‌. قلم ضد آب و کاغذی که غیرقابل نفوذ آب است، مورد استفاده پژوهشگران واقع می‌شود (Rite in the Rain). م

[2]‌.Holistic center

[3]‌. در هوا ذرات، با بارهاي مثبت و منفي وجود دارند. از تجمع ذرات با بار مثبت و يون، يون مثبت و ذرات با بارمنفي و يون‌، يون منفي تشكيل مي‌شود. بالا بودن ميزان يون مثبت در هوا باعث احساس افسردگي، سردرد و سستي و رخوت و‌…. در افراد مي‌گردد.تخليه‌ی الكتريكي ولتاژ بالا از طريق عملكرد ميله‌‌ی الكترود مي تواند باعث توليد مقدار زيادي يون منفي گردد. اين يون‌هاي منفي مي‌توانند به ذرات مسموم معلق در هوا چسبيده و هوا را از وجود آلاينده‌ها پاك نمايند. یون‌های منفی، مولکول‌های بی‌بو، بی‌طعم و نامرئی هواست که در برخی از محیط‌ها از جمله دامنه‌ی کوه‌ها‌، آبشارها و ساحل دریا به میزان فراوان از آن را استنشاق می‌کنیم. با رسیدن یون‌های منفی به جریان خون، واکنش‌های بیوشیمی ایجاد می‌شود و میزان سروتونین (ماده شیمیایی مربوط به خلق و خو) افزایش می‌یابد که افسردگی و استرس را از بین می‌برد و انرژی روزانه را افزایش می‌دهد. م

همچنان که ارشمیدس کشف کرد که آب، بدن را تمیز و آرام کرده و نیروی از دست‌رفته را به بدن برمی‌گرداند و تعادل بدن را برقرار ‌می‌کند‌. هر صوت یا تصویری که ریزش آب را در نزدیکی شما تداعی کند می‌تواند شما را به آرامش برساند و به سرزنده شدن تخیل‌تان کمک کند‌.

وزن 274 g
شابک

نويسنده/نويسندگان

تعداد صفحات

مترجم

,

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بنویس تا اتفاق بیافتد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن یک لینک بازیابی رمز عبور در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.
We do not share your personal details with anyone.